Site Overlay

MOTOR BIKE EXPO VERONA – 2019

Motor Bike Expo Verona je događaj koji je prepoznat kao najznačajniji i najprestižniji u svetu custom motocikala. Sa konstantnim rastom broja posetilaca i vrtoglavih 167.000 posetilaca u 2018. godini, događaj se pozicionirao u samo središte internacionalne moto scene. Custom motocikli su kategorija motocikala čija popularnost velikom brzinom raste poslednjih decenija u celom svetu. Prvobitno, pod pojmom  custom  je podrazumevana samo personalizacija i prepravka američkih chopper motocikala. Danas, pod custom motociklima podrazumevamo unikatne, ručno pravljene ili prepravljene motocikle bez obzira na godinu proizvodnje i segment motocikala kojem pripadaju. Da popularnost custom motocikala nije samo trend, već globalna pojava i unosan posao, prepoznali su kako najveći svetski proizvođači motocikala, tako i proizvođači komponenti i rezervnih delova i dodatne opreme za motocikle i njihove vozače. Na preko 20.000 kvadratnih metara prostora posvećenog entuzijastima, kompanijama i najboljim fabrikatorima, zanatstvo i umetnost se, po prvi put u trajanju od četiri dana, mešaju kreirajući atmosferu koja predstavlja kombinaciju poslovnosti i italijanske opuštenosti kao glavnih karakteristika ovog jedinstvenog događaja.

Najznačajnije kategorije na ovogodišnjem sajmu bile su: Custom chopper motocikli u najrazličitijim mogućim varijacijama, zatim cafe racer motocikli koji su vrlo brzo postali jedna od najvažnijih tema sajma u Veroni, ne samo kao trend vec i kao kompletni lifestyle, okupljajući najbolje zanatlije i dizajnere sa svojim kreacijama kao i prateću modnu industriju. Posebnu pažnju su privlačile male radionice čije pojedine kreacije je pored vrhunskog dizajna, filigranske izrade i najkvalitetnijih komponenti karakterisala i veoma visoka cena.  Prava zvezda ovogodišnjeg sajma bio je čuveni Japanski customizer Shinya Kimura, čiji motocikli  su oličenje japanske custom scene. Pored imena kao što su Corry Ness (Arlen Ness Enterprises USA),  britanska Autofabrica sa svoja dva prototipa (Type 11 na platformi Yamahe), španski XTR Pepo sa Ducatijem specijalno napravljenim za Veronu, Mr. Martini i mnogi drugi i Srbija je imala svog predstavnika, Messner Moto iz Beograda sa svojim motociklom Honda CB 750 Four o kojem je Autoslavia već pisala.

Pored custom motocikala, na sajmu su bili predstavljeni i aktuelni noviteti svih značajnih svetskih proizvođača motocikala. Tako su, prepoznavši opšti trend, gotovo svi najznačajniji proizvođaci motocikala lansirali retro modele koji izgledaju kao da su specijalno customizovani. BMW pre svega sa svojom gamom R Nine T, zatim Ducati sa serijom Scrambler, Suzuki sa novom Katanom, Kawasaki sa novim Z900, Yamaha sa modelom XSR 900, te Indian i mnogi drugi. Naravno, nikako ne možemo da izostavimo Hondu kao najveceg svetskog proizvođača motocikala sa čitavim nizom tribute motocikala, počevši od najmanjih ali ne i manje čuvenih modela poput Super Cub i Monkey, pa do nove CB 1100, motora posvećenog legendarnoj Hondi iz sedamdesetih, CB 750 Four. Takođe, značajno mesto na sajmu su zauzeli i klasični motocikli, savršene restauracije kao i originalni nerestaurirani primerci istorijski vrednih i značajnih motocikala. Važan segment motociklizma su svakako i trke, pa su i ove godine bili predstavljeni aktuelni šampioni moto sporta i njihovi timovi. Na poligonima izvan hala organizovani su različiti sadržaji i test vožnje. Ovogodišnji sajam upotpunila je i raznovrsna ponuda rezervnih delova i  motociklističke opreme po sniženim cenama, a posebno su nas oduševile stoprocentno ručno izrađene i oslikavane retro kacige u najrazličitijim candy bojama Italijanske firme 70’s čiji nas je savršeni štand na trenutak vratio u disco eru.

Bilo kako bilo, grad romantike, ljubavi, Romea i Julije, vrhunske italijanske kuhinje i još boljeg lokalog vina, polako postaje i meka za custom moto hodočasnike, čija strast takođe nije za potceniti. Tako Verona, pored svih svojih znamenitosti, postaje prepoznatljiva i po sajmu motocikala u kojem smo uživali.  Kao i svi dugogodišnji poznavaoci i pratioci moto custom scene, možemo samo da slutimo, radujemo se i željno očekujemo sledeću godinu u nadi da će i kod nas ovaj globalni trend postati masovniji i biti adekvatnije prepoznat, jer nam ideja i veštine ne nedostaje.

 

Kompletan članak možete pročitati ovde